You are currently viewing نکات طلایی طراحی لوگو

نکات طلایی طراحی لوگو

طراحی لوگو یک مسیر آسان و روان نیست. این کار به سخت کوشی، اعتماد به نفس و عزمی راسخ نیاز دارد. یک روش ثابت برای طراحی وجود ندارد، چونکه هر سفارش خصوصیات خودش را دارا می باشد. بنابراین داشتن فرایند کاملن مشخص و بسیار انعطاف پذیر، می تواند به شما در رسیدن به یک طرح خوب و مناسب کمک کند.

نکات طلایی طراحی لوگو

نکات طلایی طراحی به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

مشخص کردن استراتژی

طوفان فکری ایجاد کردن

توجه کردن به بازخورد

مشخص کردن استراتژی

با یک استراتژی شروع کنیم. همانطور که در تولید محتوای جذاب گفتیم بدون داشتن استراتژی و نگرش همیشه یک قدم عقب خواهیم بود. چه این طراحی برای یک صفحه باشد یا برای طراحی بزرگ در هر صورت به استراتژی نیاز داریم. زیرا بدون این استراتژی، برند خرد خواهد شد و سقوط خواهد کرد. اما این نکته را فراموش نکنیم همیشه و در همه حال خلاقیت را لحاظ کنیم.

به آنها معنی دهیم. به مارک ها و برندهای موفق نگاه کنیم. در یک نکته همه برندها مشترک هستند و آن هم “محتوای که بیان کننده هدف برند است.” چیزی که آنها نشان می دهند شخصیت چیزی است که به آن اعتقاد دارند. بنابراین به طراحی خودمان معنی بدهیم تا بتواینم پرواز کنیم. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، داشتن تفکر خلاقانه سازمان یافته است.

لوگوهای مختلفی را بررسی کنیم. یک لوگو به خودی خود یک مارک و برند نیست. اما آنچه که مردم در مورد لوگوهای می گویند بیان کننده شخصیت، خدمات و یا محصولات آن شرکت است. لوگو پرچمی است که پشت آن یک برند قرار گرفته است. همیشه این نکته را به خاطر بسپارید که تفکر ماجراجویانه داشته باشید.

طوفان فکری ایجاد کنیم

ذهن به دنبال چه می گردد؟  اطلاعات زیادی در مورد نحوه پردازش مغز انسان توسط دانشمندان منتشر شده است. معمولن اشکال اولین چیزی هستند که مورد توجه ذهن قرار می گیرند. ذهن اشکال متمایزی را که اثر سریعتر در حافظه ایجاد می کند را بیشتر به ذهن می سپارد. نمادها می توانند به طرز باورنکردنی قابل شناسایی باشند مثل برند اپل و نایک. رنگ دومین عامل است. رنگها می توانند احساسات را برانگیزند و ارتباط با برند برقرار کنند. بنابراین برخی از شرکت و برندها رنگ خاصی را برای خود اختصاص می دهند. متن و زبان عامل سوم است. چونکه ذهن زمان بیشتری را برای پردازش زبان نیاز دارد.

ایده های زیای ایجاد کنیم. در آغاز یک پروژه به دلیل بالا بودن سطح هیجان و اشتیا، تمامی ایده های که به ذهنتان می رسد را یاداشت کنید. باید جلوی پیشروی ذهن را گرفت اما چگونه؟ برای این کار باید یک حدی در نظر بگیریم مثلن حداکثر در 10 کلمه یا در 20 شکل به طراحی مناسب دست پیدا کنیم.

لوگو را در یک رقابت قرار بدهیم. لوگو طراحی شده را با سایر لوگوهای موجود در مارکت بررسی کنیم. بهترین کار بررسی و مشخص کردن رقباست. آنها از چه نمادها، فونت و یا رنگی استفاده کردند؟ با این روش و تحلیل، بازار را بهتر می شناسید و فضای را برای طراحی خود پیدا می کنید. فقط به یاد داشته باشیم که از آنها الهام بگیریم کپی نکنیم. هدف طراحی لوگو، چیزی است که تا الان موجود نبوده است.

توجه کردن به بازخورد

طراحی را در همه سایزها انجام دهیم. برندها در یک محیط تجاری چند محوره فعالیت می کنند. ممکن است طراحی شما در یک گوشی همراه، تویتر، کارت ویزیت، وب سایت، توی مترو یا اتوبوس و حتی در بیلبوردها استفاده شود. با پرسیدن چند سوال از خودتان مثل طراحی در فضای باریک چطور نشان داده می شود؟ آیا می توان روی لباس یا کلاه چاپ شود؟ با جواب دادن به این نوع سوال ها از مشکلاتی طراحی که ممکن است بعدن ایجاد شود جلوگیری می کنید.

قضاوت منصفانه از طراحی. گاهی اوقات خودمان را جای مشتری و دیگران قرار بدهیم و طراحی را بررسی کنیم. نکات قوت و ضعف طراحی را صادقانه در نظر بگیریم. هدف طراحی این است که گزینه های مشتری، بازخورد و پیشنهادات را از طریق استانداردهای درست و اصولی پیاده سازی کنیم. بعضی وقت ها مشتری ها اعتماد به نفس لازم برای تصمیم گیری بزرگ را ندارند بنابراین از پافشاری در مورد ایده های خودمان کم کنیم و از آنچه که دوست داریم یا دوست نداریم عبور کنیم.

به بازخوردها گوش بدهیم. با برگزاری یک کارگاه، جلسه یا نظرسنجی به نظرات آنها خوب گوش بدهیم. نکته اصلی در این حالت این است که در حالت دفاع از طراحی قرار نگیرید. با این روش نکته های که ممکن است در ذهن ما کمتر به آنها توجه کرده باشیم یا مواردی که بیش از حد توجه نشان داده باشیم مشخص می شود. آنها را یاداشت کنیم و بررسی دوباره طراحی را براساس آنها انجام بدهید.

اصلاح و  ویرایش کردن طراحی. بعد از طراحی نهایی لحظه چشم های خود را ببنییم و بعد باز کنیم. با این کار تمام جزئیات که در طراحی مد نظر داشتیم را در ذهن بررسی می کنیم. طراحی را براساس همان ایده ها و جزئیات دوباره نگاه کنیم. ممکن است فاصله بین حروف و شکل ها کمی متناسب نباشد. شکل ها بزرگ یا کوچک باشند. مقیاس طراحی را کم و زیاد کنیم تا تغییرات کیفیت لوگو مشخص شود. بعد از تحویل دادن به مشتری دیگر فرصتی برای اصلاح آنها نیست.