چطور تولید محتوای جذاب کنیم ؟

چطور تولید محتوای جذاب کنیم ؟

تولید محتوا کلید اصلی کسب وکارهای آنلاین است. تولید محتوا برای وب سایت و شبکه های مجازی یک تخصص ویژه است. علاوه بر زبان و سبک نوشتن، نکته های زیادی وجود دارد که یک نویسنده برای تولید محتوا باید در نظر بگیرد. روش های متفاوتی برای بهبود مهارت تولید محتوا وجود دارد. ممکن است که شما مالک کسب وکار باشید، اما به این دلایل یک نویسنده نیستید:

چطور ممکن است مقاله ای را بنویسید و مطمئن باشید که مورد رضایت کاربران شماست؟

چطور اطمینان داشته باشید که مقاله قابل درک برای مخاطبان کسب و کار شماست؟

چطور اطمینان حاصل کنید که خواسته های کاربران کسب و کار شما با این مقاله برطرف شده است؟

تولید محتوا به سه بخش تقسیم می شود:

قبل از نوشتن محتوا

در هنگام نوشتن محتوا

قبل از انتشار محتوا

قبل از نوشتن محتوا

هدف را مشخص کنیم. با نوشتن مقاله یا محتوا قرار است که به چه هدفی دست پیدا کنید. مثلن، هدف آموزش نحوه کار کردن دستگاه است؟ نحوه برقراری ارتباط با مخاطب و اعتباری سازی برای برند است؟

Hook یا قلاب گیرایی مطلب ما چیست؟ همانند ماهیگیری، در مورد نوشتن مطلب هم برای جذب مخاطب به قلاب نیاز داریم. مهم نیست قلاب ما طنز باشد یا خبری. بهتر است که قبل از شروع به نوشتن قلاب را تعریف کنید. با این کار چهارچوب و سبک نوشتن را راحت تر و مناسبتر، در ذهن سازماندهی می کنید.

ذهن خواننده را درگیر کنید. محتوای که می نویسید برای خواننده است. در زمان نوشتن به این توجه داشته باشیم که آنها چه نیازی دارند و چه می خواهند. خودتان به جای آنها قرار بدهید و طوری مطلب را بنویسید که برای مخاطب ساده و قابل درک باشد. اگر برای متخصصان آن موضوع مطلب نمی نویسید، از اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید.

از آنچه که حواس شما را پرت می کنند دوری کنید. در هنگام نوشتن بهترین کار این است که از وب سایت ها مثل یوتوب، فیس بوک حتی گوشی موبایل فاصله بگیرید. با این کار میزان تمرکز شما در مورد مطلب بیشتر می شود و همچنین میزان بهره وری بیشتر می شود.

در هنگام نوشتن محتوا

فقط موارد مرتبط با هدف را وارد کنید. فقط به این دلیل که همه چیز را درباره یک موضوع می دانید، به این معنی نیست که باید همه این موارد را در یک بخش قرار بدهید. مثلن، یک مقاله در مورد نحوه درست کردن یک قهوه اسپرسو نباید در مورد تاریخچه قهوه و یا بهترین مکان های دنیا برای خرید دانه قهوه صحبتی داشته باشد. هدف را در ذهنمان داشته باشیم و مواردی که این هدف را پشتیبانی می کنند را بنویسید. هرچقدر اطلاعات بی ربط در محتوا وارد کنید، خوانندگان و مخاطبان خود را گیج کرده و آنها را از نکته و هدف خود دور می کنید.

نویسنده باشید نه یک ویراستار. نویسندگی و ویراستاری دو موضوع متفاوت هستند. شما نباید هر دو موضوع را همزمان انجام بدهید. اگر در زمان نوشتن کار ویراستاری هم انجام بدهید، نوشته شما به صورت تکه تکه و پراکنده در می آید. درنتیجه کیفیت مقاله به شدت کاهش پیدا می کند و زمان بیشتری را از شما برای نوشتن طلب می کند.

از جمله های کوتاه استفاده کنید. هر چه جمله های کوتاه تر باشند بیان کردن هدف و درک آنها برای مخاطب آسان تر و بهتر است. جمله های طولانی و پیچیده باعث سردرگمی خواننده می شود.

از عناوین واضح استفاده کنید. هدف از نوشتن مطلب این است که مخاطبان و موتورهای جستجو متوجه بشوند که موضوع صحبت شما در چه موردی است. در انتخاب عنوان ها دقت کنید و آنها را ساده و واضح انتخاب کنید.

مطالب با قابلیت خوانایی خوبی باشند. نوشتن مطلب برای وب سایت برخلاف نوشتن برای سایر فرمت هاست. با استفاده از فاصله گذاری، پاراگراف های کوتاه و لینک سازی مطالب را برای خوانندگان جذاب کنید.

از لغات و سبک نوشتن خودتون استفاده کنید. در تولید محتوا برای یک موضوع از لغات و سبک نگارش خودتان پیروی کنید. نظرات خود را در بخش های از یک مطلب بیان کنید. با این روش خوانندگان علاقه بیشتری برای مطالعه مطلب شما دارند.

قبل از انتشار محتوا

با صدای بلند مطلب نوشته شده را بخوانید. هنگامی که مطلب را نوشتید، مطلب را با صدای بلند چندین مرتبه برای خودتان بخوانید. با این روش بخش های که نیاز به تغییر دارند مشخص می شود. اگر بخشی برای شما جذاب نیست، شک نکنید که برای مخاطب هم جذاب نیست.

از آخر به اول بخوانید. ممکن است در زمان نوشتن یا تولید محتوا، اشتباه تایپی و یا از قلم افتادگی داشته باشید. در حالت عادی خواندن مطلب، ممکن است به چشم نیاید. بهترین کار برای این حالت تغییر روش خواندن است. از آخر به اول خواندن باعث می شود که ذهن با یک روش متفاوت روبرو شود و از پیش لغات را مشخص نکند.

آخرین نوشته ها

پیمایش به بالا
×