بهینه سازی برای موتورهای جستجو

نکات مهم بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) مجموعه ای از ترفندها نیست. هدف اصلی موتورهای جستجوگر مثل گوگل، ارائه دادن بهترین رابط کاربری به کاربران می باشد. بنابراین بهترین رتبه را زمانی دریافت می کنیم که به کاربران آنچه را انتظار دارند، ارائه دهیم.

اهمیت بهینه سازی برای موتورهای جستجو

در وهله اول شما برای خوانندگان انسانی مطلب می نویسید. اما در واقعیت، این مطالب توسط ربات های جستجوگر مورد بررسی قرار می گیرد. بهینه سازی برای موتورهای جستجو در مرحله اول، به نمایش دادن وب سایت شما کمک می کند. سپس به مواردی چون خواندن یا استفاده کردن مطلب توسط کاربران می پردازد. موتورهای جستجو با استفاده از یک الگوریتم پیچیده صفحات وب را رتبه بندی می کنند.

نکات مهم بهینه سازی برای موتورهای جستجو

  • انتخاب کلمات کلیدی

مخاطبان مقاله چه کسانی هستند؟ موضوع اصلی مقاله چیست؟ کدام کلمه کلیدی توسط کاربر برای پیدا کردن مقاله شما در موتورهای جستجو استفاده می شود؟

برای پاسخ به این سوال ها فقط کافی است که ما خودمان را جای مخاطب قرار بدهیم. دو یا چهار کلمه کلیدی که بهترین وجه محتوای مقاله ما را توصیف می کند را انتخاب کنیم. یکی از اصلی ترین و مهم ترین نکته بهینه سازی برای موتورهای جستجو انتخاب کلمه کلیدی مناسب است (بیشتر بخوانیم).

  • عنوان مقاله

برای موتورهای جستجو و کاربران، عنوان مقاله اولین برداشت از یک مقاله می باشد. عنوان مقاله با ارزش ترین چیز برای موتورهای جستجو است. زیرا براساس همین عنوان، مطالب شما را به کاربران نشان می دهد. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوان که توصیف مناسبی از محتوای مقاله را ارائه بدهد، در بهینه سازی برای موتورهای جستجو از اهمیت بالای برخوردار می باشد.

نکات انتخاب یک عنوان خوب و مناسب

  • از کلمات کلیدی در عنوان استفاده کنیم.
  • عنوان به صورت توصیفی نوشته شود.
  • گوگل فقط ۶۵ کلمه را نشان می دهد (با احتساب فاصله ها).

برای مثال:

« استنباط و خودارجاعی»

این یک عنوان عالی کوتاه از نظر تعداد کلمه می باشد. اما یک عنوان توصیفی مناسب نیست و کاربران بدون هیچ زمینه ای، نمی تواند موضوع مقاله را درک کنند.

«آیا تبلیغات بنری تاثیری بر روی نشان دادن برند ما دارد؟ با استفاده از روش کلیک کن می توانیم مخاطب جذب کنیم؟ »

این یک عنوان عالی توصیفی است و به وضوح نشان میدهد که مقاله در چه مورد است. اما یک عنوان طولانی است. بهترین عنوان در این موضع این است: « تبلیغات بنری چه تاثیری بر کسب وکارها دارد؟»

  • عنوان بندی مقاله

یکی دیگر از روش های بهینه سازی برای موتورهای جستجو عنوان بندی مقاله است. عنوان ها به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کنند تا محتوا و ساختار مقاله را بهتر درک کنند. همانند یک کتاب که بخش بندی می شود، مقاله شما هم باید بخش بندی شود. و هر عنوان باید یک بخش یا پاراگراف را توصیف کند. برای این کار می توان از کلمات کلیدی مترادف استفاده کنیم.

  • محتوای مقاله

کلمات کلیدی انتخاب شده باید در محتوای مقاله موجود باشد. خلاصه مقاله بیشتر مواقع مورد توجه موتورهای جستجو قرار می گیرد. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی در بخش خلاصه بسیار مهم می باشد. بسته به طول متن، کلمات کلیدی باید حداقل یکبار و حداکثر سه تا چهار مرتبه در داخل متن ۲۰۰ کلمه ای استفاده شوند. البته فراموش نکنیم که نکته اصلی برای بهینه سازی برای موتورهای جستجو این است که مطلب را برای مخاطبان می نویسم و مطلب باید قابل خواندن باشد.

  • کلمات مترادف کلمه کلیدی

ممکن است کاربران برای یافتن اطلاعات از کلمه های مترادف و یا کلمات مرتبط استفاده کنند. برای مطابقت با نتایج جستجو، توصیه می شود که از مترادف و کلمات مرتبط استفاده کنید. همچنین این کلمات به درک بهتر موضوع مقاله به موتورهای جستجو کمک می کنند. بهترین ابزار برای یافتن کلمات مترادف مرتبط، نتایج جستجوی گوگل است.

بطور مثال، وقتی در یک متن از کلماتی مثل قرمز، ایتالیا و ماشین اسپورت استفاده می کنیم، گوگل متوجه منظور ما می شود که ممکن است به دنبال ماشین فراری باشیم.

  • لینک سازی

گوگل و سایر موتورهای جستجو، لینک ها را به عنوان رای به صفحات وب در نظر می گیرند. استفاده درست و مناسب از لینک ها می تواند به گرفتن جایگاه بهتر در نتایج جستجو کمک کند. نمونه ای از این لینک ها عبارتند از: صفحات پروفایل شخصی، صفحات رسانه های اجتماعی و یا لینک به مقالات موجود در وب سایت.

آخرین نوشته ها

اسکرول به بالا
×