You are currently viewing بهینه سازی برای موتورهای جستجو !؟

بهینه سازی برای موتورهای جستجو !؟

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)  وب سایت را قادر می سازد تا برای برخی از کلمات کلیدی خاص در لیست نتایج برتر یک موتور جستجو ظاهر شود. فاکتور های مختلفی در نشان دادن یک وب سایت در نتایج برتر جستجو نقش دارند. بهیه سازی برای موتورهای جستجو بر پایه کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت است.

چگونه می توان بهینه سازی برای موتورهای جستجو را انجام داد؟

قبل از طراحی وب سایت باید موتورهای جستجوگر را در نظر بگیریم. یکسری از پرسش ها را قبل از طراحی وب سایت باید پاسخ بدهیم مثل:

  • چه روش های وجود دارد تا نظر کاربران را در موتورهای جستجوگر به وب سایت جلب کنیم؟
  • وب سایت در کدام موتور جستجوگر می خواهد نمایش داده شود؟
  • رتبه گرفتن کدام صفحه از وب سایت در موتورهای جستجوگر مطلوب تر است؟

بهینه سازی برای موتورهای جستجو می تواند به دسته تقسیم شود: الف) بهینه سازی داخلی و ب) بهینه سازی خارجی.

بهینه سازی داخلی شامل طراحی وب سایت، برچسب های متا، کلمات کلیدی، نام صفحه، تصاویر، متن و نقشه سایت می باشد. بهینه سازی خارجی شامل استفاده از شبکه های اجتماعی و یا لینک دادن به وب سایت های مرتبط دیگر می باشد.

انتخاب کلمات کلیدی

مرحله اول: تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی که باید عملیات بهینه سازی برای آن انجام گیرد. مراحل تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی بصورت زیر می باشد:

  • تهیه لیست قوی از کلمات کلیدی بالقوه باشد.
  • جستجوی کلمات کلیدی در بین پنج وب سایت برتر جستجو.
  • تعداد لینک های داده شده به کلمات کلیدی مشخص شود.
  • عباراتی که در تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی وجود نداشتند.

باتوجه به نتایج بدست آمده از این جستجوها، می توان دیدی از قدرت رقابتی و کسب جایگاه کلمات کلیدی پیدا کرد. باید محصول یا خدمات وب سایت در هر دو حالت کلمات کلیدی کوتاه و بلند نمایش داده شود. طبق آمار مطالعات تحقیقاتی، کاربران استفاده از دو یا سه کلمه را برای انجام جستجو ترجیح می دهند. زیرا رقابت کسب جایگاه در یک کلمه خاص بسیار زیاد می باشد و امکان رسیدن به نتیجه مطلوب میسر نمی باشد.

قراردادن کلمات کلیدی در قسمت بالای مطلب، عنوان های بخش و عکس یک کار مهم برای بهینه سازی می باشد. تراکم کلمات کلیدی با 8 الی 5 درصد ( 8 الی 5 بار کلمه کلیدی در هر صد کلمه) برای بهینه سازی مطالب پیشنهاد می شود. کلمه کلیدی که در عنوان قرار می گیرند، امکان ارزیابی وب سایت را با این عنوان به ربات ها می دهند. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوای متن، برچسب متا ها یا عنوان بخش و عکس ممکن است توسط ربات به عنوان هرزنامه ارزیابی شود.